perjantai 1. elokuuta 2014

erämaassa mökillä

Oonkohan koskaan maininnu teille, et meillä on mökki keskellä metsää Kuhmossa, missä ei oo sähköjä, sisävessaa tai juoksevaa vettä ja lähin naapuri on kilometrien päässä? Jos en, niin nyt tiedätte.
Me lähettiin maanantaina ajamaan vähän yli kuuden tunnin matkalle mökille Kuhmoon. Olin käyny siellä viimeks vuonna 2007 ja oli tosi jännää mennä sinne. Siellä ei oo sähköjä eikä mahdollisuuksia minkäänlaiseen nettiyhteyteen, mut se oli itseasiassa ihan hauskaa. Mökin läheisissä metsissä liikkuu karhuja, susia ja kaikkia muita villieläimiä, koska siinä lähistöllä on vaan erämaata. Olin just sopivasti voittanut suunnistuskisoista pussillisen leipää, pullaa ja keksejä, joten ruokatarjonta oli monipuolinen. Me veneiltiin, käytiin Suomen ja Venäjän rajalla (meijän mökiltä on n. 20km Venäjän puolelle) ja mä luin kaks kirjaa. Mulla ei tosiaan ollu mökillä yhtään nettiyhteyttä, joten jouduin keksimään muuta tekemistä. Luin siis kirjoja ja luin ekaa kertaa ikinä englannin kielisen kirjan ja se ei ollu yhtään vaikeeta! Luin yön talo -sarjan ekan osan, minkä oon kyllä suomekskin lukenut ja oi että se oli taas niiiiin hyvä. Piti heti kotiin tultua käydä lainaamassa toi uusin osa enlganniks ja noita vanhempia osia. Löysin kirjastosta myös yhen John Greenin kirjan, jonka lainasin, koska kävin kattoo TFIOS:in elokuvissa ja se oli ihan sairaaaaaaaan hyvä. Innolla ootan, millanen toi kirja on.

IMG_1276IMG_1272IMG_1286IMG_1299IMG_1288IMG_1312IMG_1313IMG_1413

Kun tultiin kotiin, oli maailman siistein ukkosmyrsky ja sain otettua yhen kuvan fisulla, mikä on mun mielestä aika siisti!

IMG_1360

2 kommenttia:

  1. Ihania kuvia!

    P.s: paper towns on aivan huippu lukuvalinta!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, kommentoija!!!! Teitä näkyy nykyään niin harvoin :D mutta kiitos paljon ja uskon kyllä!!

      Poista

Canon EOS 600D
Canon 50mm
Canon 18-55mm
Canon 55-250mm
Samyang 8mm Fish-eye
Canon Speedlite 430EX II